هشت ضربه

01/04/2014 at 07:31 بیان دیدگاه

کام‌جویی بدخیم در فیلم نیمفومنیاک
در جهان ِ آکنده از الفیه شلفیه و روابط پایین‌تنه‌ای، کام‌جویی (سکس) زمینه‌ی آیینی‌ش را از دست داده است. جو (شخصیت تن‌کام‌خواه ِ و معتاد) ِ فیلم نیمفومنیاک اثر لارش فون تریر هر شکل ارتباط با دیگران را گم کرده است. آز ِ کام‌جویی‌ش دیوانه‌وار و زیان‌بار است.

‹سلام، من جو هستم، یه نیمفومان.›
روان‌درمانگر می‌گوید ‹نه، تو به سکس معتادی. همه‌مون همین جوریم.›
جمعی از زنان در جای انبارگونه‌ی عظیمی، ساکت در انتظارند. جو با بی‌میلی خودش را جا به جا می‌کند.
‹سلام، من جو هستم، یه معتاد به سکس.›
صدای موافق می‌گوید ‹سلام جو.›
به بخش دوم فیلم نیمفومنیاک رسیده‌ایم. به سراشیب رفتن ِ لارش فون تریر در پیچ و خم‌های درون واژن. ازدواج ِ جو قربانی آز ِ آرام‌ناپذیر ِ کام‌جویی شده است.
جروم، شوهر جو می‌گوید ‹یه پلنگ تو خونه دارم که خودم تنهایی نمی‌تونم سیرش کنم.› پوشیده به همسرش اجازه می‌دهد تا ارضای میل ِ جنسی را در بیرون از خانه بجوید.

درباره‌ی آخرین فیلم لارش فون تریر، پسر ِ بد ِ سینمای امروز بسیار گفته و نوشته‌اند. فیلم ِ او به دلیل موضوع هیجان‌انگیز، حتا پیش از نمایش عمومی، توجه بسیار جلب کرد. نخستین پرسش هم این بود که هدف این ‹فیلم الفیه شلفیه› چیست و چه پیامی درباره‌ی کام‌جویی دارد.
لارش فون تریر

Entry filed under: جستار در هنر.

هنر این است دو چهره‌نگاری از رمبراند و دورر

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


گاه‌شمار

آوریل 2014
د س چ پ ج ش ی
« مارس   ژوئن »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Most Recent Posts


