تولوز لوترک و فرهنگ ِ نوی شهرت

23/01/2015 at 05:56 بیان دیدگاه

Toulouse Lautrec

شکل ِ نوین اشرافیت، شهرت است. به هر برنامه‌ی تله‌ویزیونی که نگاه کنی، هستند. مسابقه باشد، مصاحبه باشد، آگهی تجارتی باشد، فرقی نمی‌کند. همه چیزدان هستند و بینندگان «عزیز» را سهیم می‌کند در خلوت‌شان. شهرت‌شان از این است که شهرت دارند. این فرهنگ شهرت از امریکا به اروپا وزیده، اما در پایان سده‌ی نوزدهم در مون‌مارت، گهواره‌ی صنعت سرگرمی امروزین شکل گرفت. آن زمان پخش شهرت با آفیش بود. هیچ پوستر آگهی کاباره، کنسرت یا تماشاخانه‌ی آن زمان نوآورانه‌تر از کارهای پویا و پرتحرک و رنگین هانری د تولوز لوترک (1864-1901) نبود.

Toulouse Lautrec

Advertisements

Entry filed under: جستار در هنر.

نگاره‌های ژان-لئون ژروم زباله‌ی ادبی جان آپدایک

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


گاه‌شمار

ژانویه 2015
د س چ پ ج ش ی
« نوامبر   فوریه »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: